Ondanks dat ING de grootste bank van Nederland is, krijgt het toch af en toe te maken met een storing. Maar ook komen er regelmatig andere problemen voor tijdens het gebruik van internetbankieren. Het kan zijn dat deze storing vanuit ING veroorzaakt wordt, maar vaak ligt de oorzaak van het probleem toch echt dichter bij huis. Neem bijvoorbeeld een slechte internetverbinding of incorrect gebruik van de app. Wat zijn de oorzaken van een ING storing en wat kun je doen om dit zo snel mogelijk op te lossen?
Slechte internetverbinding
Een probleem kan al gauw op een storing lijken. Toch liggen de meeste oorzaken van bekende problemen aan de kant van de klant en kunnen deze de problemen vaak zelf oplossen. Een van de oorzaken van het niet goed functioneren van de ING app is bijvoorbeeld een slechte internetverbinding, of zelfs helemaal geen internetverbinding. Controleer allereerst of jouw apparaat wel verbonden is met de WiFi thuis. Als dit het geval is, dan is het tijd om de modem te checken: is deze goed aangesloten? Zo ja, dan kun je de modem eventueel resetten.
Net als dat er sprake kan zijn van een storing ING, kan er natuurlijk ook altijd een storing plaatsvinden bij de provider van het internet bij jou thuis. Kijk of dit het geval is op storingsite.nl. Staat er nog geen melding van een storing, maar denk je dat dit wel het geval is? Maak dan zelf een melding van de storing via de site. De medewerkers van jouw internetprovider zijn bij een storing vaak al hard aan de slag om het probleem op te lossen. Zo kun jij zo snel mogelijk weer gebruik maken van het internet.
Werkzaamheden vanuit ING
ING werkt er dagelijks aan om het gebruik van haar diensten zo gemakkelijk mogelijk te maken voor de klanten. Hierdoor kan het voorkomen dat er een storing veroorzaakt wordt door werkzaamheden vanuit ING. Het is natuurlijk lastig als dit voorkomt wanneer jij net een betaling wil doen aan een winkel of collega. Het is echter wel nodig om de diensten die ING elke dag weer aanbiedt, te kunnen verbeteren. Vaak krijg je hierover een berichtje van ING, met de mededeling dat er werkzaamheden plaats gaan vinden. Deze vinden vaak ’s nachts plaats.
Wat kun je zelf doen bij een storing?
Als er sprake is van een probleem met ING, kun je gelukkig enkele dingen zelf ondernemen om het op te lossen. Je kunt allereerst checken of er een landelijke storing is, via storingsite.nl. Op deze site staan eveneens tips om het probleem zelf op te lossen. Is het probleem na het uitvoeren van alle tips nog steeds niet opgelost? Dan is er wellicht iets anders aan de hand. Iets dat de klant van ING zelf niet op kan lossen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van ING.